lunes, 5 de mayo de 2008

Reportatge: "Mataban a todo el que veían"

Mirant les notícies del diari El País, he vist aquest reportatge: “Recordad My Lai”, on es commemora la matança de My Lai (Vietnam), que va tenir lloc el 16 de març del 1968. Soldats nord americans van assassinar a sang freda a 504 vietnamistes, sobretot avis, dones i nens.

Al llegir aquest reportatge m’he quedat molt sorpresa i a l’hora m’he sentit impotent davant d’un acte tan inhumà i agressiu. Les històries narrades en primera persona, m’han impactat i sobretot m’han fet reflexionar. M’ha cridat l’atenció una de les frases que diu un del supervivents, Cong Pham: “¿qué resorte inmoral e inhumano accionaron los soldados para actuar tan salvajemente contra niños, bebés, mujeres y ancianos?”.

Avui, encara moren milers de persones arreu del món a causa de la violència generada per l’odi entre races, cultures i com s’acostuma a dir: “entre germans”. Crec que tots hem de fer l’esforç de respectar-nos i sobretot ser tolerants amb aquells que ens envolten.

Us convido a llegir aquest article i a compartir les vostres opinions.
L’enllaç de l’article; "Mataban a todo el que veían" és el següent:
http://www.elpais.com/articulo/reportajes/Mataban/todo/veian/elpepuint/20080504elpdmgrep_1/Tes


Diari, EL PAÍS.com.. (Internacional). Georgina Higueres. Reportatge “Mataban a todo el que veían”. Dia 4 de maig del 2008.

No hay comentarios: