viernes, 2 de mayo de 2008

PROGRAMES DE PRESENTACIÓ :POWER POINT

Aquesta darrere setmana hem estat treballant amb el programa Power Point. Malgrat no n’hem fet cap, hem vist com funcionava i sobretot hem treballat les seves possibilitats, així com la seva estructuració.
Les presentacions de Power Point són un conjunt de documents en els quals hi trobem les diapositives. A cada diapositiva hi podem incorporar els objectes que ens semblin més adeqüats com per exemple arxius multimedia: sons, imatges, vídeos...
Podem diferenciar tres tipus d’aplicacions que hi ha a les diapositives:

-Transicions: Aquestes afecten el nivell de diapositives. Són l’afecte sonor o gràfic que li donem per pasar les diapositives, una darrere l’altre. Malgrat que avegades es possin perquè ens sembla que hi queden bé, hem de tenir clar que les transicions es posen quan hi ha un motiu concret, aquestes sempre tenen un significat.
-Animacions: És l’afecte gràfic o sonor que apliquem en un objecte.
-Accions: Aquestes d’apliquen a nivell d’objecte. Quan cliquem sobre d’un objecte amb el ratolí, ens poden sorgir o/i podem anar en una altre diapositiva, per exemple mitjançant l’enllaç d’una pàgina web.

Aquesta part més teòrica l’hem anat explicant a través de multiples exemples, en els quals hi anàvem diferenciant el nombre de presentacions, de diapositives, d’objectes i les diverses aplicacions que hi havia a les diapositives. Després hem fet una activitat a classe de manera pràctica. Hem creat una diapositiva que representava la selva, i després hi hem insertat la imatge d’un infant i d’un lleó. Hem utilitzat animacions per crear la trajectòria i simular el so del lleó a través de l’audicity.

A més també hem aprés que es poden diferenciar dos tipus d’ús de les presentacions en els processos d’ensenyament/aprenentatge:

-L’ús tradicional: anomenat així perquè estaria més aprop a les metodologies que consideren el professor com la font del saber.
-Lús creatiu: aquest parteix de les concepcions que parteixen de Piaget i el constructivisme, passant per l’aprenentatge social.

Ambdós usos tenen els seus avantatges i els seus inconvenients, però sobretot hem de pensar més en l’alumne i com aquest aprèn.

L’ús creatiu és una modalitat innnovadora, amb la qual podem portar a terme un seguit de propostes molt enriquidores per l’aprenentatge individual i col·lectiu del grup classe.
Una de les propostes que més m’ha cridat l’atenció és la creació amb Power Point. Com per exemple, demanar un treball sobre un tema concret fet amb Power Point, posant èmfasi a les limitacions de text que cal posar en cada diapositiva, aprofundint així en l’esforç de l’alumne a sintetitzar conceptes. La construcció d’un Power Point, a més, es pot fer a la classe entre tots i fer així una tasca de creació conjunta, això també es coneix amb el nom de “Power Point comunitat”.
Una altre finalitat d’ús creatiu del Power Point en l’àmbit de l’educació és la possibilitat de recollir idees i poder-les plasmar en format digital.

Recordar la funció motivadora del vídeo a l’escola, fent referència a les capacitats que té el llenguatge audiovisual com a transmissor d’emocions i com aquestes poden motivar grups de persones vers unes actituds concretes. (Joan Ferrés, 1992).

Podeu trobar més informació sobre l’ús tradicional i l’ús creatiu del Power Point en el document, Comunicació presentada en el Congrés de Multimèdia Educatiu 2005. Enllaç del document: http://fpcee.blanquerna.url.edu/ntae/docas/doc1302a.pdf

Desitjo que la informació publicada us sigui d’aprofit per entendre i adquirir un coneixement més profund del tema que hem estat tractan a classe!

No hay comentarios: